Очень перспективный мод от rivtaldm, создателя Veritas et Fortitudo для EU4 и Ultima Ratio Patriarum для HoI4. Автор обещает оживить игру приданием ей большего реализма и глубины погружения. Главные особенности:
- Планируется создание внутриигровой энциклопедии, которая будет особенно полезна новым игрокам.
Скриншот (Раскрыть)
- Прогрессивная система стабильности, при которой потребуется длительный контроль над волнениями в провинциях вместо нажатия кнопки.
- Кнопки ассимиляции и обращения убраны из панели ПОПов. Эти процессы происходят в течение времени и на них влияют политика губернатора и строительство храмов. Они зависят также от уровня цивилизованности и от среднего количества ПОПов вашей основной культуры. Таким образом, когда Рим завоюет Испанию и Грецию, латинский язык со временем вытеснит туземные испанские наречия, но в Греции так и останется язык греческий.
- К каждой культурной группе добавлены культуры, представляющие ещё не полностью освоившихся в вашей культуре иностранцев (например, "эллинизированные").
- Добавлены кнопки "Убить" для неокультуренных ПОПов (если вы действительно хотите стереть город с лица земли) и "Продать" для рабов. Они позволяют избежать проблем с нехваткой продовольствия.
Скриншот (Раскрыть)
- Удалена религиозная власть и заменена предзнаменованиями, которые могут быть отнесены к различным благословениям для пользы вашего государства.
Скриншот (Раскрыть)
- Новые здания в провинциях: Магистрат (суд), Храм, Амфитеатр и Библиотека.
*Магистрат: ежемесячный бонус к местной цивилизации +0.25, счастье свободных жителей +2.5%
*Храм: бонус к религиозной/культурной конверсии 50%
*Амфитеатр: счастье граждан и свободных людей +5%, счастье рабов -5%
*Библиотека: +25% очков исследования от провинции
- Добавлены два новых типа юнитов, для большей вариативности.
*Застрельщики: сильны против тяжёлой пехоты, слабы против лучников
*Пращники: дешевле лучников, слабее против бронированных юнитов
Теория мода и разработка на данный момент:
Автор в разработке мода пытается избежать "кнопочных" механик для вещей, которые происходили постепенно и в течение длительного времени. Как уже выше упоминалось, в моде отсутствуют кнопки мгновенной ассимиляции и религиозного обращения. Также убрана покупка стабильности посредством принесения барана свиньи в жертву - стабильность государства высчитывается исходя из уровня беспорядков и волнений в провинциях. В предстоящих версиях мода автор обещает серьёзно поработать над взаимодействием с ПОПами.
Выход версии 1.1, в которой основное внимание уделено переработке религии, был назначен на 24 мая, но по последним данным, сместился на неделю назад, на 17 мая.
==== General Changes & Fixes ====
* Introduced separate Illyrian culture group (covers Illyrian, Taulantian, Dardanian, Abrian)
* Introduced separate Caucasian culture group (covers Armenian, Albanian, Ibero, Colchian)
* Raised culture conversion threshold up to 40% of nation from 35%
* Temporarily expand ability to arrange marriages to all characters in your realm; will counteract the tendency of families to go extinct
==== Internal Management ====
* Streamlined process for moving pops
* Introduced 6 province-level buildings: Granary, Training Camp, Magistrate, Library, Amphitheatre, Hippodrome
* Replaced city-level buildings: Aqueduct replaces Granary, Encampment replaces Training Camp, Local Court replaces Magistrate, Public Theatre replaces Amphitheatre, Manufactory replaces Library
* Added 3 levels of improvement for Ports (bonus to commerce income, ship construction speed, starting ship experience, and province trade routes)
* Occupation has a chance to destroy buildings; chance is dependent on occupying nation's Occupation Stance
* Kill pop button removed as anachronistic and antiquated by Occupation Stance mechanic
* Introduced Governor Policy for Settlement (draw settlers from capital province to settle an area; approximately 1 pop/province moves each year).
* Introduced Governor Policy for Encourage Colonists; useful for small Greek nations outside Greece. Lose tax income and increased unhappiness among other cultures to draw pops from foreign cities of your culture group to your capital. (about 1/year)
==== Prices/Costs ====
* Reduced civic cost of moving non-slave pops (10 from 20)
* Reduced civic cost of trade routes (15 from 25)
* Building roads now costs 10 gold not 10 military power
* Raised maintenance cost rise from military tech (2.5% from 2%)
Version 1.4
==== General Changes & Fixes ====
* Phrygia now called Antigonids; event to rename them if the Antigonids aren't in charge anymore
* Remove some more instances of defunct omen duration/power/cost modifiers
* Fixed Illyrian and Caucasian ruler names not properly displaying
* Fixed incense modifier to no longer affect defunct omen mechanic
==== Missions ====
* Introduces missions feature; no generic missions yet only Roman ones (viewed in diplomacy view of your own nation)
* Mission tree for Rome (14 missions)
==== Military Traditions ====
* Iberian military traditions added for Iberians and Celt-Iberians culture groups. Mostly a clone of Germanic with the chariots replaced by light cavalry and with some different flavour text and a focus on javelins instead of archers and slingers.
* Illyrian-Dacian military traditions for Illyrian and Dacian culture groups. Has piracy, Illyrian, and Dacian paths.
* Celtic tradition referencing slings now actually benefits slinger units not archers
Version 1.5
==== General Changes & Fixes ====
* Movement costs through the streamlined system are now properly affected by any applicable modifiers
* Subwindows are now properly closed when parent windows are closed
* Fixed an issue where the menu button could not be clicked once the game speed was altered
* Button-based colonization restored
==== Civic Power ====
* Removal of civic power
* Now use oratory power for pop movement and trade
* Inventions now gained over time based on the skills of your researchers
==== Missions ====
* Mission tree for Egypt (11 Missions)
==== Setup ====
* Anatolian Culture group broken off from Persian
Version 1.6
==== General Changes & Fixes ====
* Revamped culture conversion calculations to save performance and be more transparent
* Added new province buildings: Foundry, Town Hall and Forum; rearranged building benefits
* Adjust default terrain combat modifiers
==== Missions ====
* Moved the Mission interface into it's own window with a new topbar button (gives functionality for larger mission trees)
* Mission tree for Carthage (24 missions)
==== Setup ====
* Divided Getae nation into four tribes with a decision available to form united Getae tag
==== Beta Version Only ====
* Fix the invention available alert to work properly
* Vanilla fixes/adjustments from beta 'Update 2'
Очень перспективный мод от rivtaldm, создателя Veritas et Fortitudo для EU4 и Ultima Ratio Patriarum для HoI4. Автор обещает оживить игру приданием ей большего реализма и глубины погружения.
Мод сказка, мод красота. Установка этого мода, совершенно по новому меняет игру в Imperator: Rome.